zaterdag 5 oktober 2013

start werken en vikje naar opvang

De eerste week opvang (en voor mij de eerste werkweek) zit er al op!
 Viktor ging maar 2,5 dagen naar de onthaalmoeder, maar dat was toch al genoeg voor ons.
Hij was ook meteen voor de eerste keer wat ziekjes en had dus extra knuffeltijd nodig 's avonds en 's nachts.
 Het was misschien allemaal wat veel voor zijn klein manneke, een ander ritme (vroeg opstaan), meer drukte, afgekolfde melk uit de fles, nieuwe mensen, geuren en geluiden...
Gelukkig ging de koorts na 2 dagen vanzelf weg en is hij dankzij de borstvoeding en zonder medicatie er weer bovenop.
Ook voor mezelf is het weer even wennen om terug te werken, gelukkig heb ik heel lieve collega's die me ook aanmoedigen om af te kolven op het werk. Een hele geruststelling dat de borstvoeding gewoon kan doorgaan, ik heb het gevoel dat hij het nu net meer nodig heeft dan anders, met al die nieuwe indrukken.

Hij deed het wel goed daar bij die 'kientjes', veel verbaasd rondkijken en spelen.
Het viel dus allemaal beter mee dan ik op voorhand dacht, al ben ik toch wel blij
dat hij nog een tijdje halftijds gaat gaan.

Tis zo ne lieverd!
Body met sterren: Loup-je 
Beker: domoor 
 
 ik kan al zelf drinken 
 
veel slapen na de opvang

13 opmerkingen:

  1. moeders' liefde is onvervangbaar maar weet dat héél wat onderzoeken de positieve effecten van kinderopvang hebben aangetoond voor de algemene ontwikkeling van kinderen ;) en mijn kids zijn ook naar een onthaalmoeder geweest en ik ben daar steeds supertevreden van geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor ik ben ook heel tevreden!! Maar ik heb ook veel studies gelezen dat kinderen voor de leeftijd van 2,5jaar vooral bij de moeder moeten zijn en van haar leren, en dat ze eigenlijk niet leren van leeftijdsgenoten maar enkel van volwassenen. Hij leert er wel omgaan met andere mensen dat wel, maar dat is iets wat ze op school ook leren...Kinderen spelen niet 'samen' voor 2,5 jaar maar ieder voor zich. dus op zich s het niet'nodig' voor een goede ontwikkeling van een kind, wel op in onze maatschappij een job ge kunnen uitoefenen.http://vorige.nrc.nl/opinie/article1935626.ece/Weinig_vriendjes_goed_voor_kind

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben het helemaal met je eens en het is heel normaal dat hij wat uit zijn doen was. Dat is ook best heftig voor zo een klein manneke. Zelf heb ik het geluk thuis te zijn. Hier zijn de eerste schooldagen heftig. Ons Lies heeft moeten wennen van april tot einde juni (halve dagen). In september leek ze een sprong gemaakt te hebben en ging het afscheid ook vlotter. Alleen veranderen van juf is nu moeilijk voor haar.

      Verwijderen
  3. Heerlijk dat je ook deze periode op de gevoelige plaat hebt kunnen vastleggen.
    Ik ben nu al jaloers op jou fotocollectie!
    Hij doet dat goed, dat kleine Vikje, en jij ook natuurlijk! Goed dat je kunt kolven op het werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ook weer een nieuwe fase het combineren van werk& kind. Fijn dat het goed gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat de eerste week zo goed is verlopen, is toch altijd even afwachten. En wat goed dat je collega's je ondersteunen in het afkolven. Bij mij vonden ze het wel OK, als het maar een beetje discreet gebeurde en ik het flesje melk niet al te zichtbaar in de koelkast zette. Veel succes de komende week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha bij mij staat de melk ook in een tasje omdat ik zelf een gek zicht vind

      Verwijderen
  6. Amai ik vind dat geweldig dat je kan kolven op je werk, ik heb het zelf ook enkele weken geprobeerd, maar ik moest afkolven in een kopieerkot (niet echt een borstvoedvriendelijk klimaat dat er heerst). Zo'n spijt van! Jouw Vicje ziet er fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet gemakkellijk maar het lukt, ik kan steeds een vergaderlokaal aanvragen waar ik alleen zit

      Verwijderen
  7. lijkt me ideaal hoe je het geregeld hebt en ook met dank aan je werkgever ( :-) en collega's ) dat ze dat zo op die manier mogelijk maken. Zal voor jullie beide zeker het beste zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik werk op de Keglijn, in de regio zou het me niet lukken door de regio en stress hoor...nu zit ik meer op gemak met vaste uren

      Verwijderen
  8. Dat Vikje ziet er echt een zalig ventje uit! De onthaalmoeder werd vast op slag verliefd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super dat je nog borstvoeding geeft, met afkolven, echt superknap (want niet evident) en een cadeau voor het leven voor je kindje! Ik volg ook helemaal dat kindjes onder 2.5 eigenlijk beter af zijn bij de mama (of toch zoveel mogelijk), maar ook hier niet haalbaar (eerder uitzonderingen helaas hé in onze maatschappij). Ik haalde de schade (of beter haal ) dan in 's avonds-weekend-vrij op woensdag- en 's nachts natuurlijk :). Annie (nu 21 m bv aan jongste zoontje).

    BeantwoordenVerwijderen