zaterdag 13 september 2014

Moederschapsrust

Eindelijk start van de moederschapsrust, ik ben nu 35 weken ver en het is echt tijd om veel te slapen en wat voor te bereiden op de komst van de baby. Deze zwangerschap is echt wel heel vermoeiend. Zo vermoeiend dat ik nu denk, twee kinderen, dat lijkt me echt wel genoeg :) 
Viktor is 17 maanden nu en nog even actief. Hij slaapt gelukkig heel goed s' nachts en ook elke namiddag nog enkele uren aan een stuk.
Het plan is om na de 15 weken moederschapsrust 4 maanden voltijds ouderschapsverlof te nemen. Vorige keer was ik ook zes maanden thuis erna en dat lijkt me gewoon het beste voor de borstvoeding...ik zie eerder gaan werken gewoon niet zitten.Viktor sliep ook pas écht goed door rond een jaar.

Er staat ook nog wel wat op mijn to-do lijstje: verderwerken aan mijn doopsuikeridee, wat naaien, soepvoorraadje maken voor in de diepvries, afspreken met enkele mensen die ik al even niet meer zag, alles kleertjes wassen offcourse, wat 'nesten' in huis...slapen.
Het voelt soms (vooral s'nachts) alsof het hier ieder moment kan beginnen, maar baby mag toch nog wat blijven zitten, ik heb die paar weken vakantie wel nodig en thuisbevallen kan pas vanaf 37 weken.

 Hieronder nog wat foto's van vondsten en maaksels
gehaakt lief musje dat iemand zomaar voor me maakte, gebreide slofjes van Viktor, paddestoelbroche
wolkjes gestempeld op bodyke
gehaakte naamslinger om voor ons raam te hangen, ik borduurde er de letters van de naam op
Viktor die niet doorheeft wat er gaat gebeuren :)
nieuwe roodwitte  geweven draagdoek van Yaroslings
nog wat Zeeman en Hema vondsten
 veel haken in de zetel deze zwangerschap
 flockfolie printjes gemaakt
 
leuke t-shirten van Zeeman met diertjes voor zoon en dochter

22 opmerkingen:

  1. Geniet nog maar even, jullie kleine Victor zal over enkele weken wel plots heel groot zijn. Dat herinner ik me van jaren geleden, Leonie was ook 17 maanden als Matteo eraankwam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van je zwangerschapsrust Tine! Je buik is precies wat minder hevig gaan groeien. Oef! ;-) Ik duim dat het nog meer dan die 2 weken mogen zijn… Kan je goed uitgerust aan de bevalling beginnen. Hopelijk vinden we nog tijd om af te spreken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja moet toch lukken! Deze week nog wat rustig aandoen, veel slapen

      Verwijderen
  3. Oeps blijkbaar heb ik heel veel posts van jou gemist.... Viktor is een prachtkereltje!!! Nog steeds... Spannend de nieuwe baby... geniet nog even van je buikje... zalig dat bewegende baby'tje in je buik...Toch? Ik wens je heel veel geluk...een vlotte bevalling en supergrote roze wolk nadien!!!
    Prachtige blogposts die ik jammer genoeg gemist heb.... maar ik lees ze nu effe bij! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooo wat schattig allemaal... geniet van deze fijne periode ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met de laatste loodjes, en hopelijk lukt de thuisbevalling :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zeg! Veel succes alvast. Ik neem nu halftijds ouderschapsverlof op om wat meer thuis te zijn, mede door de borstvoeding. Genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Slapen,... rusten,... haha, hier net het omgekeerde! Als een zot ben ik nog zoveel mogelijk aan het doen, vooraleer het te laat is! Maakte je die groene sokjes zelf? Superschattig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je nu echt alle tijd hebt om je voor te bereiden op de komst van jullie baby'tje. Geniet van jullie laatste weekjes met z'n drietjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geniet van je zwangerschapsverlof en de rust met z'n drietjes, maar geniet ook van het vooruitzicht. Veel plezier.
    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van waar komen jouw jurkjes, daar ben ik benieuwd naar, keischoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze zijn geleend, van Fragile, heb er nog van King Louie

      Verwijderen
  11. Wat een mooie foto, die laatste! En geniet van die laatste weekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super! Je gaat dat goed doen. En groot gelijk om 6 maand thuis te zijn (wij krijgen wel 5 maand borstvoedingsverlof en nu werk ik een jaartje halftijds)! Mocht ik dat niet gehad hebben had ik 6 maand exclusief nooit gehaald. En mooie draagdoek heb je daar! Geniet nog wat van je moederschapsrust en van de laatste weken schopjes van je kleintje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier geen borstvoedingsverlof, werk thans bij kind en gezin, maar ik doe er alles aan om weer 15 of langer te geven

      Verwijderen
  13. geniet ervan! oh, daar kijk ik ook echt naar uit zeg, bij mij pas op 38 weken wel (da's al een week vroeger dan bij Aaron, man, was ik blij dat die overtijd ging!), nog even geduld... maar ja, die tweede zwangerschap is echt veel vermoeiender, hé? Bij mij voelt dat toch ook zo. Mooie kleurrijke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waw wat een leuke vondsten! hoe heb je de flockfolie gesneden?
    Nog veel plezier en rust deze laatste uurtjes/dagen als zwangere mama :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O, wat kom ik hier toch graag kijken!
    Leuk verslagje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig! Zo'n naamslinger wil ik ook maken maar e-m-a-n-u-e-l-l-a is al best lang he :p

    BeantwoordenVerwijderen