zondag 27 december 2015

Izzy Top

Het kleine meisje had een kerstjurkje nodig, het werd de Izzy Top.
Het is eigenlijk een bloesje maar bij kleine meisjes valt het als een jurkje.
Snel klaar en het geeft een superlief resultaat bij peuterlijfjes.

Het patroontje en de tutorial van de Izzy Top kan je gratis vinden op de website van Climbing the Willow. De maten gaan van 18 maanden tot 12 jaar. Ik maakte maat 18 maanden voor Stella die nu 14 maanden is maar liet de naadwaarde weg. Het is nog ruim dus kan nog een hele tijd meegaan (later als bloesje). De achterkant sluit met een kampsnap. 
Het is een zeer simpel patroontje waarvoor je enkel basiskennis nodig hebt.
 
ze krijgt een echt kapsel nu
toveren met de toverstaf
altijd maar klimmen
handige sluiting op de rug met knoopje 
 
  
Worden jullie kinderen ook zo 'wild' van de wind?

De volgende Izzy werd er een met zwaantjes



15 opmerkingen:

  1. Kinderen WORDEN WILD van wind. Dat weet ik als juf al jaren!
    Leuk jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelfs als het buiten waait en viktor zit binnen, wordt hij foxwild

      Verwijderen
  2. Je hebt een super mooie versie gemaakt! Ze staat er goed mee. En ik ben jaloers op haar mooie haartjes. Mijn Stella's haar groeit alleen in haar nek. Ze heeft al een echte 80's mat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh een nekmat? Wanneer zetten we ze eens bijeen die stella's?

      Verwijderen
  3. Mooi gemaakt! En zo leuk dat het nog lang kan meegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ga me er ook eens aan wagen, dank voor de tip! En ja, gisteren gilde m'n meisje van plezier van de wind om haar oren (want haar heeft ze nog niet veel ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Ik maakte de Izzy ook al en vond het ook een tof patroontje. Katten en kinderen, die worden hier precies allemaal wild van de wind :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Idd... wind wakkert Wild aan.
    Leuk! Ze straalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh zo'n koddig mini-meisje is die stella toch! En haar haartjes zijn superschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heeeeeeel leuk!! En wat een dotje is ze toch!! En de wind-'gekheid is heel herkenbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schoon! Deze moet ik na de zwanen ook eens in het echt aanschouwen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk patroontje en kleedje!
    Onze kinderen worden ook enorm wild/onrustig op winderige dagen! Maar ik voel zelf ook onrust als er veel wind is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lol, dat 'windwild' worden is hier een gekend fenomeen. Als ze binnen wild zijn, kijk ik altijd even naar buiten. 8 op de tien keren is 't superveel wind... ;-)
    (leesschade aan het inhalen: zo'n mooie naaisels van jou! En die schoentjes van Stella!)

    BeantwoordenVerwijderen