donderdag 11 mei 2017

Lente jurkjes

Ik maakte de eerste lente jurkjes van dit jaar voor Stella. Alles wat ik eerder naaide was te kort aan het worden want haar benen kregen een serieuze groeischeut. Ik maakte een Grace jurk en een Tic Tac Toe dress.

Het patroon van de TicTacToe dress van Sewpony lag al een tijdje te wachten om gebruikt te worden. De ontwerpster schrijft een leuke naaiwedstrijd uit dus dacht ik dat ik maar eens moest meedoen. Je weet nooit hé. Ik kocht een mooi blauw Soft Cactus stofje en een roze paspel. Zalig jurkje is dit met die handige zakjes, ideaal voor een bijna kleuter! Ik maakte van borstomtrek maar een 12 maanden en van lengte 2 jaar, het is een een smalle die Stella. Het mooie patroon van de nieuwe Juliette dress ligt ook al klaar om te maken. Sewpony heeft de mooiste patroontjes.
 
 
 
De Grace jurk van Emma en Mona maakte ik ook van een stofje van Soft Cactus dat al lang in de kast lag. Stella zit al in de laatste maat 92 dus het werd tijd dit patroon nog eens boven te halen. Altijd fijn die Grace en het zit snel in elkaar.

5 opmerkingen:

  1. 2 kei mooie jurkjes! Het doet me er aan denken dat ik misschien ook nog wel eens een grace kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan! Ze zijn allebei heel mooi!!!
    t' Wordt een echt kleuterke die Stella!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Zomerkriebels geven toch energie!
    En zo goed passend... Ik heb altijd de neiging om het 'op de groei' te maken, maar de helft van de tijd sloddert dat dus gewoon nog:-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh! Daarom alleen al hoop ik misschien stiekem wel op een dochter! Super schoon gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen